Příběh dočaskářky Ivany

13.10.2014 19:59
Jmenuji se Ivana Pawlusová a mám smečku 6 psů. Dočasná péči mi nevzala vůbec nic, ale dala mi dobrý pocit, že i když dalšího psa už nemůžu mít, tak můžu pomoci vyléčit a socializovat psa, který by byl dlouho v útulku a tím má větší šanci najít nový domov. Je to úžasný pocit a nic se tomu nevyrovná, když se to povede a další pes nebo jakékoli zvíře najde rychle trvalý domov. Organizace se postará o veterinární péči i případně o krmení a vy kromě starosti a lásky nemusíte nic. Jedná se většinou hlavně o zimní měsíce, kdy hlavně štěňata, malí a hladkosrstí psi by v útulku ani venku nepřežili. Pejsci jsou z útulku anebo byli týraní a byli odebráni svým majitelům. Organizace většinou umístí zvíře do dočasného domova a tam se psi léčí, kastrují a dávají psychicky a fyzicky do pořádku, aby našlo ten nejlepší domov.
 
Občanské sdružení Pomoc Psům Novojičínsko mě oslovilo v červnu 2013 po mém vyplnění dotazníku na internetu pro dočasnou péči. Měli problém s umístěním 16 psů z kauzy Chvalčov, kde pejsci přežívali v katastrofálních podmínkách bez pořádného jídla, žádná socializace ani hygiena u své psychicky nemocné majitelky. Psi se mezi sebou množili, bili se o jídlo a vzájemně se napadali a žili v místnosti ve svých výkalech. Paní odvezli do nemocnice a její otec požádal tuto organizaci o pomoc s umístěním 16 psů. Hledaly se dočasné péče a naštěstí se většina psů dostalo do rodin a pár psů skončilo v záchytných kotcích.
 
Já jsem měla vzít jednoho psa, ale nakonec u mě skončili dva, fenka asi 7 let a pes kolem 1 roku, zřejmě mamka se synem. Dala jsem jim jména Kety a Bady. Ketynka byla přítulná a hrozně hodná, ale Bady byl hrozně vystresovaný a bázlivý. Díky klidu Kety se Bady rychle spravil a mohl hledat nový domov.  Bady podstoupil operaci kýly a zároveň byl vykastrován, Kety byla na čištění zoubků a oba byli ostříhání. Moje smečka je přijala skvěle a za pár dní byli všichni sehraní jako by tam byli odjakživa. 
 
Nakonec jsem neodolala a Bady i Kety zůstali už natrvalo asi po dvou měsících a už jsem je nikam nedala. Bady v září 2013 udělal canisterapeutické zkoušky a stal se mým parťákem na canisterapii. Z naprosto nesocializovaného psa se za 3 měsíce stal nepostradatelný pomocník, který se mnou chodí do škol, družin, školek, domovů seniorů a nemocnic. Je hrozně učenlivý a proto dělá i plno triků a také chodíme na agility.
 
Další dočaska byla v listopadu 2013, kdy jsem dostala úžasné štěňátko bígla Tobiho. Měl asi 4 měsíce a vzala si ho paní, která zjistila, že ho nezvládá a pak skončil u mě. Po týdnu jsem ho předala dál, protože bylo potřeba vzít do dočasné péče dalšího pejska, který byl po operaci a potřeboval stálou péči a teplo. Tobiho si odvezli a našli mu někde dočasku a potom i nový domov. 
 
Další pes se jmenoval Max a byl to kokršpaněl asi 10-12 letý. Byl z útulku Kopřivnice.  Byl po kastraci a byl nemocný. Mysleli jsme, že se uzdraví a půjde do nového domova, ale bohužel měl rakovinu prostaty a těsně před vánocemi 2013 jsem musela Maxe nechat uspat, protože už měl veliké bolesti a byl už samá kost. Hubnul skoro kilo denně a už se trápil. Bylo to hodně bolestné, i přestože byl u mě tak krátce a usínal v mém náručí a mohla jsem ho na té poslední cestě doprovodit a neumíral sám v kotci útulku.
 
Následovala Keisy asi 4 -letá, která byla odebrána od bezdomovců i se štěňaty a byla umístěna dočasně v Ostravě u Mazlíků v nouzi. Po odstavení štěňat mi ji přivezla opět Soňa Kafková 29. 12. 2013 a následovalo očkování, odčervení a následná kastrace. Keisy bohužel zažila od bezdomovců pár kopanců a tak kastrace byla složitá, protože měla celé břicho plné srůstů a navíc má utržené vazy v koleni. V dubnu 2014 si ji adoptovala mladá rodinka s malým dítětem a z Ostravy a má se skvěle. :)
 
V květnu 2014 přibyla do mé smečky fenka Viktorka asi 10 -letá v dočasné péči a stále hledá svoje doma na dožití. Má nemocné srdíčko a tak dvakrát denně musí brát léky už doživotně, ale léky nejsou drahé a není problém je podávat. Viktorka je hodná, snáší i kočky a je hrozně mazlivá. 
 

Fotogalerie: Příběh dočaskářky Ivany